Kosár

ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató

Általános szerződési feltételek, Adatkezelés

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Hatályos: 2022.01.01-től

Üdvözöljük oldalunkon!

Oldalunkon új termékek megvásárlására, valamint kölcsönzési szolgáltatás igénybevételére van lehetőség.

Webshop neve: www.szuperanyu.hu

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt mindenképpen olvassa el a jelen ÁSZF-et, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja ennek tartalmát!

Amennyiben az itt leírtakon kívül kérdése merülne fel, kérjük, hogy az alábbi elérhetőségeken vegye fel velünk a kapcsolatot:

E-mail: szuperkolcsonzo@gmail.com

Telefonszám: 0670/377-1525

Szolgáltató adatai

Név: Béres Károlyné egyéni vállalkozó

Székhely: 9700 Szombathely, Lőcse utca 13.

Levelezési cím: 9700 Szombathely, Lőcse utca 13.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala

Nyilvántartási szám: 56649907

Adószám: 57984218-1-38

Képviselő: Béres Károlyné

Telefonszám: 0670/377-1525

Bankszámlaszám: 11773470-01319002

Tárhelyszolgáltató:

Név: UNAS Online Kft.

Székhely: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.

Elérhetőség: +36-99/200-200, unas@unas.hu

ÚJ TERMÉKEK VÁSÁRLÁSÁRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Fogalmak

Felek:

Eladó és Vevő (együttesen Fogyasztó): a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: https://www.szuperanyu.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti, a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK); 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól Az ÁSZF hatálya, elfogadása A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF),
  • valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg.

Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

Árak

Az árak bruttó árak és forintban értendők.

Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: 0670/377-1525

E-mail: szuperkolcsonzo@gmail.com

Levélben: 9700 Szombathely, Lőcse utca 13.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

Írásbeli panasz esetén a vállalkozás – kivéve, ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi előírása másképpen nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg.

A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

1. a fogyasztó neve, lakcíme,

2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

  • Bírósági eljárás.

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.

A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása. A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha az eljárásra a lakóhelye szerint illetékes testület helyett a szerződés teljesítésének helye vagy a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás székhelye szerinti békéltető testületet választja, a teljesítés helyére vonatkozó nyilatkozatát,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

 A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ pedig itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Elnök: Dr. Bodnár József

E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.huinfo@baranyabekeltetes.hu 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532

Fax száma: (76) 501-538

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Elnök: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hubmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Elnök: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Elnök: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Elnök: Dr. Horváth Károly

E-mail cím: info@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Elnök: Dr. Vári Kovács József

E-mail cím: fmkik@fmkik.hubekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Elnök: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Elnök: Dr. Gordos Csaba

E-mail cím:  bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Elnök: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Elnök: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Telefonszáma: 06-1-269-0703

Fax száma: 06-1-269-0703

Elnök: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Elnök: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím:  skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Elnök: Dr. Gáll Ferenc

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 814-111

Fax száma: (88) 412-150

Elnök: Dr. Vasvári Csaba

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Elnök: Dr. Molnár Sándor

E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a fogyasztók beregisztrálhatnak, így lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék. Egy kérelmet kell kitölteni, mellyel a fogyasztók érvényesíteni tudják jogaikat.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.

Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található valamennyi tartalom engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható.

A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

A jogtulajdonos: Béres Károlyné egyéni vállalkozó

 

 

Részleges érvénytelenség

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

Magatartási kódex

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99 %-os. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A webáruházban a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a rajta lévő színek a valóságban eltérhetnek!

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.

Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani.

Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Eljárás hibás ár esetén

Esetenként előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő Ön általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.

A honlap használata

A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosár” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A „Kosár” ikonra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, a „Rendelés” gomb megnyomásával megjelennek az általános szerződési feltételek, melyeket elolvasás után el kell fogadni, ezt követően kell kitöltenie a számlázási és szállítási adatokat, valamint  kiválasztani a fizetés módját  a hozzájuk tartozó szállítási költségekkel. A „rendelés áttekintése” gombra kattintva leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárba helyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Rendelés feladás" gombra. Áruházunkban regisztráció nélkül tud vásárolni.  

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Rendelés feladás” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF rendelkezései szerint.

Ön a „Rendelés feladás” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre.

Fizetési módok

  • Banki átutalás

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti.

Az átutaláshoz szükséges adatok:

Kedvezményezett neve: Béres Károlyné

Kedvezményezett bankszámlaszáma: 11773470-01319002

Kedvezményezett bankja: OTP Bank

Kérjük, hogy a rendelésszámot és a megrendelő nevét az átutalás “közlemény” rovatában tüntesse fel! A kiszállítás csak az után lehetséges, miután a teljes vételár összege megérkezett a kedvezményezett bankszámlaszámra.

Készpénzes fizetés

Ön készpénzzel az alábbi esetekben tud fizetni:

  • Személyes átvétel csomagpontunkon Szombathelyen (előre egyeztetve)
  • Utánvéttel kért kiszállítás esetén

Átvételi módok, átvételi díjak

GLS futárszolgálat

A terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki az alábbi díjszabással:

Kölcsönzött termékek szállításakor érvényes árak:

  • GLS csomagpontra előre utalással: 3100 Ft,
  • házhoz előre utalással: 2649 Ft,
  • házhoz utánvéttel: 3200 Ft.

Új termékek szállításakor érvényes árak:

  • GLS csomagpontra előre utalással: 3100 Ft,
  • házhoz előre utalással: 2649 Ft,
  • házhoz utánvéttel: 3200 Ft
  • 20 000 Ft feletti rendelés esetén a kiszállítás ingyenes!

Egy csomag maximális súlya 50 kg, maximális övmérete (2 x szélesség + 2 x magasság + 1 x hosszúság) 300 cm lehet. Küldeményének maximális hosszúsága 175 cm lehet.

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési felelősségét kifejezetten kizárja.

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben, amennyiben az adott termék gyártása megszűnt, vagy bármilyen oknál fogva nem beszerezhető. Részben történő teljesítésre kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg az Ön részére 5 munkanapon belül.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

A Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztónak csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga.

A fogyasztó az elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén:

  • a terméknek,
  • több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy az oldalról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül (14 nap) elküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát - annak megérkezését követően - köteles e-mail-ben, vagy írásban visszaigazolni.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-ban foglaltaknak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-a szerinti  megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza.

A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban átvenni.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-a szerint eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

-romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

-olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

-olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

-olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

-lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

-hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

-nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

-lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

-a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

E tekintetben a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdésének felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú mellékletét vettük figyelembe.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles. Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja. Szerződéses alapú a jótállás, ha a kötelezett (akár a gyártó, akár a kereskedő) vállal saját maga, az általa meghatározott feltételek szerint jótállást a termékre. Ilyen esetben a jótállási (garancia) feltételeket kell elolvasni a jótállással kapcsolatban és a jótálláshoz jótállási jegy is jár.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?  

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

Ha Ön vásárolt egy terméket, akkor az alábbi jogok illetik meg:

Jog

Meddig lehet érvényesíteni?

Mi a szavatossági jog alapja?

Mit lehet érvényesíteni?

Gyártó által biztosított jótállás

A jótállási feltételek szerint, amíg a gyártó erre lehetőséget ad (a jótállási feltételek és a jótállási jegy általában a termék dobozában található meg)

A gyártó által vállalt feltételek szerint a gyártó és a vásárló közötti szerződés

Tipikus esetben a jótállás szerint kijavítás, vagy kicserélést.

Kereskedő által biztosított jótállás

A jótállási feltételek szerint, amíg a kereskedő erre lehetőséget ad (a jótállási feltételek és a jótállási jegyet a kereskedő adja át a terméktől külön)

A kereskedő által vállalt feltételek szerint a kereskedő és a vásárló közötti szerződés

Tipikus esetben a jótállás szerint kijavítás, vagy kicserélést.

151/2003 Korm. rendelet szerinti kötelező jótállás

A vásárlástól számított egy éven belül lehet érvényesíteni.

A szavatosságot a 151/2003 Korm. rendelet szabályozza.

Először kijavítást vagy kicserélést, másodszor árleszállítást, a kötelezett költségére javítást vagy elállást lehet érvényesíteni

Termékszavatosság

A termék első magyarországi fogalomba hozatalától számított 2 éven belül, közvetlenül a gyártóval, vagy magyarországi kereskedőjével szemben lehet érvényesíteni

A szavatossági jogot a Ptk. szabályozza

Csak kicserélést, vagy kijavítást lehet kérni.

Kellékszavatosság

A vásárlástól számított két éven belül lehet érvényesíteni.

A szavatossági jogot a Ptk. szabályozza

Előszőr kijavítást vagy kicserélést, másodszor árleszállítást, a kötelezett költségére javítást vagy elállást lehet érvényesíteni

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Kérjük kedves vásárlóinkat, hogy a termékekhez tartozó tájékoztatókat mindig figyelmesen olvassák el, mert a használati útmutató be nem tartása, a szavatossági jogok elvesztésével járhat!

BÉRBEADÁS ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI

1. Általános feltételek

1.1. Béres Károlyné egyéni vállalkozó (székhely: 9700 Szombathely, Lőcse utca 13., nyilvántartási szám: 56649907, adószám: 57984218-1-38) (továbbiakban: Bérbeadó) és a Bérlő által az adott eszközre, gépre, berendezésre (továbbiakban: Eszköz) kötött bérleti keretszerződés jelen szerződési feltételekkel együtt érvényes, kizárólag jelen általános szerződési feltételek elfogadásával jöhet létre. Bérbeadó jelen általános szerződési feltételek elfogadását követően, a https://szuperanyu.hu/booking oldalon feltüntetett díjszabással adja bérbe bérlőnek a fenti oldalon található eszközöket. Jelen dokumentum alapján megkötött szerződések iktatásra kerülnek, későbbiekben visszakereshetőek, írásbeli szerződésnek minősülnek, magatartási kódexre nem utalnak, azonban Béres Károlyné egyéni vállalkozó magára nézve teljes mértékben kötelezőnek és betartandónak tekinti a 2008. évi XLVII. törvényt a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen magatartás tilalmáról.

1.2. A szerződés tárgya szerinti Eszköz minden esetben a Bérbeadó tulajdona, Bérlő tulajdonjogot a bérelt Eszközön a bérlet végén nem szerez.

1.3. Szolgáltatások közvetített szolgáltatást is tartalmazhatnak.

1.4. Bérlő a bérleti keretszerződés megkötésekor önkéntesen hozzájárul a bérleti keretszerződés megkötéséhez szükséges alábbi személyes adatok adatkezelési tájékoztató szerinti kezeléséhez: név, lakcím, e-mail cím, telefonszám, személyazonosító igazolvány száma, bankszámla száma, egyéni vállalkozó esetében: név, székhely, telefonszám, e-mail cím, adószám, személyazonosító igazolvány száma, bankszámla száma. Bérbeadó nevezett személyes adatokat harmadik személynek nem adja ki, kivéve azt az esetet, amikor a szerződés érvényesítése érdekében az feltétlenül szükséges. Fentiekben nevezett adatok megváltozása esetén a Bérlő 8 napon belül írásban köteles értesíteni a Bérbeadót.

1.5. Bérlő hozzájárulását adja, hogy amennyiben a Bérbeadóval szembeni fizetési kötelezettségét nem teljesíti, és emiatt – a behajtás érdekében – Bérbeadó követeléskezelő céget vesz igénybe, úgy jogosult a bérlő fentiekben nevezett személyes adatainak továbbítására a követeléskezelő részére. A követeléskezelő a Bérlő adatait a követelés és járulékos költségeinek (adminisztrációs díj, ügyvédi költségek) behajtása céljából a behajtás eredményes befejezésig (peres, peren kívüli és nem peres eljárásban) kezeli.

2. Bérlés

2.1. Bérlő az eszköz(öke)t a https://szuperanyu.hu/booking oldalon választhatja ki, ahol megtekintheti az eszköz bérletének díját, továbbá a szükséges információkat a termékről. Megrendelést kizárólag oldalunkon keresztül megrendelve fogadunk el, Bérlőnek nincs lehetősége az eszközöket e-mail-ben és/vagy telefonon foglalni!

2.2. A https://szuperanyu.hu/booking oldalon az eszköz bérletének időtartamát Bérlő az eszköz melletti naptárban tudja jelölni, megjelölve annak kezdő napját és időtartamát.

2.3. Az eszköz(ök) kiválasztását követően a Kosár gombra kattintással a bérelni kívánt eszköz(ök) a Kosárba kerülnek. A weboldal jobb felső sarkában lévő kosár ikonra kattintva előjön a Kosár tartalma, ahol a Rendelés gombra kattintva láthatóvá vállnak a szerződési feltétek, melyeket el kell fogadni a rendelés véglegesítéséhez.   A vásárlási feltételek elfogadása után a Bérlő áttér a rendelési adatok oldalra, ahol megadja személyes adatait (név, e-mail cím, telefonszám, személyi igazolvány szám, bankszámla szám), számlázási, valamint – amennyiben ez utóbbi a számlázási címtől eltér – a bérelt eszközök átvételének címét. A rendelési adatok oldalon a Fizetés résznél tudja jelölni a Bérlő, hogy melyik szállítási módot választja és annak milyen költsége van.

2.4. A rendelés áttekintése gomb megnyomásával ellenőrizhető a megrendelt szolgáltatás, valamint a megadott adatok.

2.5. A rendelés feladása gombra kattintva véglegesíthető a rendelés, vagy lehetőség van visszalépni és módosítani a szükséges adatokat!

2.6. A véglegesített rendelésről a Bérlő egy automatikus visszaigazoló e-mailt kap. Ezt követően küldjük a kitöltött adatok alapján a bérleti keretszerződést, átolvasás után - különösen az adatok ellenőrzése fontos - az email-ben megkapott "elfogadom" gombra kattintva a szerződést elektronikusan alá tudja írni, ezt követően a Bérbeadó által is elektronikusan hitelesített szerződést megküldjük email-ben. Tehát a bérleti keretszerződés a Bérlő, valamint a Bérbeadó részéről is elektronikusan kerül aláírásra. Ezt követően a megrendelés e-mail útján is megerősítésre kerül.

2.7. A bérlet a bérleti keretszerződés aláírásával jön létre, mellyel Bérlő elismeri, hogy előzetesen megismerte és elfogadta Bérbeadó honlapján is közzétett bérbeadásra vonatkozó általános szerződési feltételeket. A bérleti időt minden esetben az átvétel vagy az első kézbesítési kísérlet napjától számítja a Bérbeadó.

2.8. A bérleti keretszerződés a bérelt eszköz(ök) visszaadásának időpontjáig él, mely tény a szerződésen feltűntetésre kerül, melyet Bérlő és Bérbeadó aláírásával is elismer. Kaució visszafizetése is a visszaadással egyidejűleg történik meg Bérbeadó részéről, kivéve a postai úton visszaérkező Eszköz esetében, ahol az átfutási idő maximum 2 munkanap. A visszaadáskor kell rögzíteni az Eszköz műszaki állapotát, tartozékait, az esetleges hibákat.

2.9. Az Eszközök átadás-átvételéről és visszavételéről külön jegyzőkönyv nem kerül felvételre, személyes átvétel esetében az átvétel dátuma, postai úton történő kézbesítés esetén pedig az átvétel vagy az első kézbesítési kísérlet napja az átadás-átvétel és visszavétel napja.

2.10. A Bérbeadó a bérleti keretszerződés mellékleteként minden esetben átadja Bérlő részére az Eszköz használati, ill. szerelési útmutatóját.

2.11. Bérlő haladéktalanul köteles Bérbeadót tájékoztatni az Eszköz rendellenes állapotáról (meghibásodás, hiányosság, rongálás, stb.).

 

3. Bérbeadó jogai és kötelezettségei

3.1. A bérleti keretszerződés időtartama alatt Bérbeadó díjmentesen elvégzi az eszközök garanciális és kötelező átvizsgálását és szervízelését biztosítja az üzemeltetéshez és karbantartáshoz szükséges anyagokat és alkatrészeket, kivéve üzemanyag.

3.2. Az Eszköz meghibásodása esetén Bérbeadó köteles a hibákat elhárítani és a javítást elvégezni vagy elvégeztetni.

3.3. Bérbeadó nem felel az Eszköz állása miatt keletkezett károkért.

3.4. Amennyiben a Bérlő késik a bérleti számlák kiegyenlítésével, a Bérbeadó - előzetes felszólítás után - jogosult az Eszközt Bérbevevő által a szerződéskor megadott címről elszállítani, ami nem minősül birtokháborításnak. Amennyiben a Bérbeadó a fizetési felszólításra nem reagál, a számlákat nem egyenlíti ki, a késedelmes napok után Bérbeadó jogosult a havi bérleti díjú Eszközök esetén napi bruttó 200 Ft, a napi bérleti díjú Eszközök esetén a napi bérleti díj felszámolására naponta. 

3.5. A Bérbeadó egyoldalúan nem módosíthatja a bérleti keretszerződést, ill. a bérleti díjakat.

4. Bérlő jogai és kötelezettségei

4.1. A Bérlő köteles részletesen megismerkedni az Eszköz használatával, azt a használati utasításban leírtak szerint rendeltetésszerűen, a bérleti keretszerződésben meghatározott helyen használni. Köteles az Eszközt használaton kívül zárt vagy őrzött helyen tárolni. Az eszköz(öke)t harmadik személynek használatra át nem adhatja. Eltérő megállapodás hiányában az ország területéről ki nem viheti. A Bérbeadó előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges az Eszköz helyének minden változásához.

4.2. A Bérlő köteles a bérelt eszközt a rendelkezésre álló eszközökkel megvédeni a lopással szemben,  használaton kívül minden esetben illetéktelen személyek elől elzártan tartani; tilos azt közterületen felügyelet nélkül hagyni.

4.3. A Bérlő kötelezi magát, hogy a bérleti keretszerződésben rögzített bármely adat megváltozása esetén haladéktalanul tájékoztatja a Bérbeadót.

4.4. A Bérlő kötelezi magát, az üzemeltetői feladatok ellátására, továbbá arra, hogy az eszköz(öke)t csak megfelelő szaktudással, gyakorlattal rendelkező személyzet használhatja. Vállalja, hogy a munkavédelmi előírásokra a kezelő személyzetet kioktatja, az előírások betartását folyamatosan ellenőrzi.

4.5. A Bérlő kötelezi magát a karbantartási utasításban szereplő, az üzemeltetéshez szükséges rendszeres karbantartás szakszerű elvégzésére az ezzel járó dokumentációs feladatok ellátására. A nem rendeltetésszerű használatból, gondatlanságból, az elmulasztott vagy szakszerűtlenül elvégzett karbantartásból származó javítási és tisztítási költségeket a Bérlő köteles Bérbeadó számára megtéríteni.

4.6. A rendszeres karbantartás és üzemeltetés költségei - eltérő megállapodás hiányában - a Bérlőt terhelik.

4.7. Az elektromos eszközöket kizárólag Fi relével biztosított hálózatról üzemeltetheti. Amennyiben a bérbe adott eszköz áramvédő kapcsolóval (ÁVK) ellátott, úgy annak a jogszabályok szerinti ellenőrzése a Bérlő feladata.

4.8. Bérlő viseli az Eszköz szállítási költségeit Bérbeadó telephelyéről a felhasználás helyére, valamint a bérleti idő lejárta után vissza a telephelyre az eszköz rakodási, csomagolási költségeivel együtt.

4.9. A Bérbeadó előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül Bérlő az eszközt nem jelölheti meg és azon reklámanyagot nem helyezhet el.

4.10. A Bérlő minden esetben köteles biztosítani az Eszközhöz történő hozzáférést a Bérbeadó számára. Ha Bérbeadó szállítja vissza az eszközt, akkor Bérlő kötelezettsége Bérbeadót értesíteni írásban a visszaszállítás időpontjáról, helyéről és az átadó személyéről. Ennek elmaradása esetén Bérlő bérleti díj fizetésének kötelezettsége változatlanul fennáll.

4.11. Bérlő a szerződés megkötését követő 8 napon belül az alábbi Elállási nyilatkozat kitöltésével és Bérlő részére e-mail útján történő megküldésével elállhat a szerződéstől. A szolgáltatás (bérlet) megkezdésével az elállási jog megszűnik. Az időben megküldött Elállási nyilatkozat kézhezvételét követő 8 napon belül Bérbeadó köteles Bérlő részére a kézhez vett díjat visszautalni.

Elállási nyilatkozat

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza Bérbeadó részére a szuperkolcsonzo@gmail.com e-mail címre)

 

Címzett:  

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom elállási/ jogomat az alábbi  szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

 

 

5. Bérleti díj, fizetési feltételek

5.1. A Bérlő a bérelt eszköz használatáért a Bérbeadónak a konkrét bérleti szerződésben meghatározott bérleti díjat fizeti. A határozott időre kötött bérleti szerződés esetén, ha a Bérlő lejáratkor nem hozza vissza az Eszközt, a szerződés határozatlan idejűvé válik és Bérlő írásban közli Bérbeadóval, hogy mennyi időtartamra kívánja bérelni az Eszközt.

5.2. Eltérő megállapodás hiányában a számlák késedelmes fizetése esetén a késedelmes napok után Bérbeadó jogosult a havi bérleti díjú Eszközök esetén napi bruttó 200 Ft, a napi bérleti díjú Eszközök esetén a napi bérleti díj felszámolására naponta. 

5.3. A Bérlő tudomásul veszi, hogy bérleti díj fizetési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a bérbe vett eszközt harmadik személytől függő okok miatt nem tudja használni.

5.4. A Bérlő az adott bérleti keretszerződésben meghatározott kauciót fizeti Bérbeadónak. A kauciót Bérbeadó Bérlő külön megkérdezése nélkül felhasználhatja, amennyiben a Bérlő bérleti díj és járulékai fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, avagy a bérelt eszköz károsodik, elveszik, vagy megsemmisül.

5.5. A bérleti díj fizetése minden esetben előre történik – az eszköz átvételét megelőzően -  készpénzben, vagy átutalással, számla alapján.

6. Felelősség, felelősségkorlátozás

6.1. A Bérlő feltétlen felelősséget vállal a bérelt Eszközért, annak átvételétől kezdődően a megadott helyen történő hibamentes, rendezett állapotban történő visszaadásáig.

6.2. A Eszköz helyrehozhatatlan károsodása, megsemmisülése, jogtalan eltulajdonítása esetén - mely tényről haladéktalanul értesíti Bérbeadót - a Bérlő köteles megfizetni az Eszköz bérleti keretszerződésben meghatározott és Bérlő által elfogadott értékét. Ebben az esetben a kaució a Bérbeadót illeti, a Bérlő pedig köteles a kaució és az Eszköz szerződésben feltüntetett forgalmi értékének a különbözetét megfizetni.

6.3. A Bérlő nem felel az Eszköz rendeltetésszerű használata során bekövetkezett elhasználódásért.

6.4. Az Eszköz használata során harmadik személynek okozott kárért a Bérlő tartozik felelősséggel. Ilyen esetekről köteles haladéktalanul értesíteni a Bérbeadót.

6.5. A Bérbeadó nem felelős sem a közvetett, sem a közvetlen kárért, amely a Bérlőnél vagy harmadik félnél merül fel az Eszköz hibája vagy olyan más ok miatt, amely a Bérbeadó befolyásán kívül esik, vagy amely a Bérlő tevékenysége vagy tevékenységének elmulasztása miatt keletkezik. A Bérbeadó nem vonható felelősségre közvetett károkért. A Bérbeadó szerződésszegése esetén, a Bérlő jogorvoslatának mértéke az esedékessé váló bérleti díjra korlátozódik.

6.6. A jelen általános szerződési feltételek, valamint a bérlet keretszerződésben foglaltak Bérlő általi megszegése esetén, vagy amennyiben a bérlet letelte után 3 nappal a Bérlő a bérelt eszközt kellő indok nélkül nem szolgáltatja vissza, vagy a Bérbeadó felé fennálló tartozását Bérbeadó írásos felszólítása ellenére sem rendezi, valamint késedelmét nem menti ki, Bérbeadó jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani, illetve a bérelt eszközt Bérlőtől visszavenni, illetve intézkedni annak visszaszolgáltatását illetően. A bérelt eszköz késedelmes (3 napon túli) visszaszolgáltatása esetén Bérbeadó jogosult vélelmezni, hogy a bérelt eszközre nézve Bérlő a Büntető Törvénykönyvbe ütköző sikkasztást követett el, ezért Bérbeadó jogosult Bérlővel szemben feljelentést tenni, illetve a bérelt eszközt köröztetni.

7. A Bérleti Szerződés megszűnése

7.1. A határozott időre kötött Bérleti Szerződés a határozott idő elteltével szűnik meg, kivéve, ha a szerződés nem alakul át határozatlan idejűvé.

7.2. A határozatlan idejű szerződés, írásban közölt felmondással és/vagy az eszköz a Bérbeadó részére történő visszaszolgáltatásával szűnik meg.

7.3. A Bérbeadó írásbeli felszólítást követően azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést és elszállíthatja a bérlet tárgyát képező Eszközt, ha a Bérlő megsérti a bérleti keretszerződés és az általános szerződéses feltételek rendelkezéseit, vagy, ha a Bérlő felszámolás alá kerül vagy megszűnik. Ebben az esetben Bérlő nem akadályozhatja meg az Eszköz elszállítását, biztosítja Bérbeadó szabad bejutását az ingatlanra, ahol az Eszköz van, és nem tekinti az oda bejutást birtokháborításnak.

8. Záró rendelkezések

8.1. Az e szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.

8.2. Bérlő reklamációit az alábbi módokon intézheti:

E-mailben: szuperkolcsonzo@gmail.com, melyben kérjük leírni a pontos problémát, ha lehetséges, kérjük fényképfelvétel csatolását is a hibáról. 1 munkanapon belül válaszolunk, és jogos igény esetén intézkedünk a hiba kijavításáról a válaszlevélben leírtak szerint.

Jelen általános szerződés feltételek a www.szuperanyu.hu weblapon is megtekinthető.

                                                                                                                   Béres Károlyné

 

 

 

 

 

 

 

 

1. számú melléklet

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Az Adatkezelési Tájékoztató hatálya a https://szuperanyu.hu/ weboldal, az esetleges elektronikus levelezés (e-mail), közösségi oldalon történő levelezés  során történő adatkezelésre, illetve a szerződésekhez szükséges adatok kezelésére terjed ki.

Az Adatkezelési Tájékoztató frissített, érvényes változata folyamatosan elérhető a https://szuperanyu.hu/ weboldalon.

Béres Károlyné egyéni vállalkozó a bérelhető eszközök kölcsönzésével összefüggésben - a szerződés feltételeként - az alábbi adatokat kezeli az ügyfelek hozzájárulásával az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete szerint:

  • magánszemély esetén:
  • név,
  • lakcím,
  • telefonszám,
  • e-mail cím
  • személyazonosító igazolvány száma
  • bankszámla szám
  • egyéni vállalkozó esetén:
  • név,
  • székhely,
  • telefonszám,
  • e-mail cím
  • adószám
  • személyazonosító igazolvány száma
  • bankszámla szám

Jogi személyekkel történő szerződéskötés esetén:

a létrejövő szerződés tartalmazhat személyes adatokat, például a kapcsolattartó neve, telefonszáma, e-mail címe, vagy a jogi személy képviselőjének a neve. A szerződéskötés feltétele ezen adatok ismerete. Ezen esetekben az adatkezelés jogalapja a szerződéskötés.

Adatkezelő:

Béres Károlyné egyéni vállalkozó

Székhely: 9700 Szombathely, Lőcse utca 13.  

Nyilvántartási szám: 56649907

Adószám: 57984218-1-38

e-mail: szuperkolcsonzo@gmail.com

Adatkezelés célja: adatkezelés alapjául szolgáló jogviszony teljesítése és bizonyítása, szerződő felek hitelt érdemlő azonosítása

Adatkezelés időtartama: annak alapjául szolgáló jogviszonyból eredő kötelezettségek megszűnéséig tart.

A kölcsönzés feltétele fentiekben megnevezett adatok megadása, mely a szerződéskötés feltétele.

Számlázással kapcsolatos adatkezelés

A számla kiállítása és tárolása jogszabályban előírt kötelezettsége az adatkezelőnek. Ha a számla kiállításhoz szükséges adatokat az érintett nem adja át, akkor számlát nem tudunk kiállítani természetes személy részére, így a szerződés kötés is meghiúsul.

Jogi személyekkel történő szerződéskötés esetén, a köztünk létrejövő szerződés tartalmazhat személyes adatokat, például a kapcsolattartó neve, telefonszáma, e-mail címe, vagy a jogi személy képviselőjének a neve. A szerződéskötés feltétele ezen adatok ismerete. Ezen esetekben az adatkezelés jogalapja nem hozzájárulás, hanem szerződéskötés.

Számlázási nevet és címet jogszabályban előírt ideig tárolja adatkezelő jelszóval és vírusirtóval védett számítógépén, illetve számlatömbben.

Ügyfél jogosult:

  • személyes adatainak helyesbítését kérni
  • személyes adatainak törlését vagy korlátozását kérni, amennyiben az adatkezelés alapjául szolgáló jogviszony lezárult, megszűnt.

Közvetlen üzletszerzés, üzleti tájékoztatás, direkt marketing, és akciók céljából az egyéni vállalkozó adatkezelést nem végez.

Az adatkezelés alapjául szolgáló jogviszony megszűnését követően az egyéni vállalkozó a megadott adatokat tovább nem kezeli.

Az adatokat az adatkezelő és annak munkatársai jogosultak megismerni, az adatokat nem teszik közzé, harmadik személyek számára nem adják ki. Kivételt képez ez utóbbi alól a követelés érvényesítése céljából történő szükséges adatkiadás pl.: hatóságoknak, jogi képviselőnek, követeléskezelőnek. Adatkezelő az érintett adatait kizárólag számítástechnikai eszközzel végrehajtott adatfeldolgozással kezeli és az adatok biztonságáról gondoskodik.

Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok érvényesítése írásban történik az egyéni vállalkozó postai, vagy email címén. (9700 Szombathely, Lőcse utca 13., szuperkolcsonzo@gmail.com. Az írásban érkezett kérelmekre az egyéni vállalkozó 15 napon belül érdemben válaszol írásban.

Az ügyfél lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti törvényszékhez fordulhat adatkezelési jogai megsértése esetén.

Az érintett adatvédelmi jogai érvényesítése érdekében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125. Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.) fordulhat.

Az érintettek adatvédelmi jogainak szabályait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény tartalmazza.

ADATVÉDELMI ÉS ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT

Béres Károlyné egyéni vállalkozó a hatályos jogszabályoknak való megfelelés miatt az alábbi szabályzatot készítette, mely az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018. május 25-től hatályos 2016/679 számú rendelete alapján készült:

  1. Az adatvédelemmel és adatkezeléssel kapcsolatos hatályos jogszabályok:
  • Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet
  • 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól

 2.) Adatkezelő adatai:

 -      Név: Béres Károlyné egyéni vállalkozó

 -      Székhely: 9700 Szombathely, Lőcse utca 13.

 -      Telefonszám: 0670/377-1525

 -      E-mail cím: szuperkolcsonzo@gmail.com

 -      Nyilvántartási szám: 56649907

 -       Adószám: 57984218-1-38

  1. Fogalom meghatározások

érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított, vagy azonosítható természetes személy ( ügyfél)

személyes adat: azonosítható vagy azonosított természetes személyre (érintett) vonatkozó bármely információ

adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltozatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés, vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés

adatkezelés korlátozása: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából

profilalkotás: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják

álnevesítés: a személyes adatok olyan kezelése, amelynek következtében további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik

nyilvántartási rendszer: a személyes adatok bármely módon tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető

adatkezelő: az a természetes, vagy jogi személy, aki vagy amely önállóan, vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját és eszközeit meghatározza, az adatkezelésre vonatkozó döntéseket meghozza, végrehajtja, vagy adatfeldolgozóval végrehajtatja

adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletek, feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől

adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy aki, vagy amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel

adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele

nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára hozzáférhetővé tétele

adatmegsemmisítés: az adatot tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése

adattörlés: adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges.

az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez

adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi

tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri

  1. Személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek:

Béres Károlyné egyéni vállalkozó, mint adatkezelő gondoskodik az adatkezelés jogszerűségéről, tisztességességéről, valamint átláthatóságáról. Az adatok gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történik, valamint kizárólag a szükséges adatokra korlátozódik. Az adatkezelő gondoskodik a kezelt adatok pontosságáról és naprakészségéről, továbbá megtesz minden intézkedést annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék.

Az adatkezelő az adatokat úgy tárolja, hogy az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé. Megfelelő technikai és szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítja a személyes adatok megfelelő biztonságát, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szemben.

Az adatkezelő nem kezel olyan személyes adatot, amely a személyes adatok különleges kategóriájába tartozik.

  1. Az adatkezelés jogszerűsége:
  • Az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez.
  • az adatok olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél
  • az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges.
  1. Az érintettek jogai a személyes adatokkal kapcsolatosan:

Az érintettek a személyes adataik kezeléséről az adatkezelőtől bármikor írásban az alábbi címre küldött ajánlott vagy tértivevényes levélben: 9700 Szombathely, Lőcse utca 13., vagy a szuperkolcsonzo@gmail.com e-mail címen tájékoztatást kérhetnek. A tájékoztatás kérés kiterjedhet az adatkezelő által kezelt adatokra az adatkezelés céljára, jogalapjára, időtartamára, az esetleges adatfeldolgozók nevére és címére, az adatkezeléssel összefüggő tevékenységre, valamint arra, kik és milyen célból kapták, vagy kapják meg az érintett adatait. Az adatkezelő a levélben kért tájékoztatásra 15 napon belül írásban válaszol.

Az érintett személyes adatai helyesbítését, törlését illetve az adatkezelés korlátozását kérheti az adatkezelőnél, továbbá tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival szemben, vagy amelyek jogi igények érvényesítéséhez kapcsolódnak.

Közvetlen üzletszerzés céljából történő adatkezelés elleni tiltakozás esetén a személyes adat továbbiakban nem kezelhető.

  1. Kölcsönzés és új termékek vásárlása esetén történő adatkezelés:

A kezelt adatok köre:

  • magánszemély esetén:
  • név,
  • lakcím,
  • telefonszám,
  • e-mail cím
  • személyazonosító igazolvány száma
  • bankszámla szám
  • egyéni vállalkozó esetén:
  • név,
  • székhely,
  • telefonszám,
  • e-mail cím
  • adószám
  • személyazonosító igazolvány száma
  • bankszámla szám

Az adatkezelés jogalapja:

  • Az adatkezelés az érintett hozzájárulásával történik, mely feltétele annak, hogy az érintett és az Adatkezelő között létrejöjjön a szerződés
  • az adatkezelő és az ügyfél közötti szerződés megfelelő teljesítése és annak későbbi bizonyítása, hogy a szerződésben foglaltak teljesültek
  • Vásárlások, megrendelések kezelése, teljesítése.

Az adatkezelő a megadott személyes adatokat nem ellenőrzi, azokért kizárólag a megadó személy felel. Amennyiben valaki az oldalon nem a saját személyes adatait adja meg, abban az esetben az adatközlő kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.

9.) Közvetlen üzletszerzés e-mail-ben, vagy más kommunikációs eszköz útján: ilyen célból az egyéni vállalkozó adatkezelést nem végez.

10.) Adatkezelés időtartama

Az adatkezelés időtartama az annak alapjául szolgáló jogviszonyból eredő kötelezettségek megszűnéséig tart.

Webshopban regisztráció nélkül lehet rendelést leadni, a megadott személyes adatok kezelése az adatkezelő működése időtartama alatt fennmarad addig, amíg az Ügyfél vissza nem vonja írásban. A rendszer működése során rögzítésre kerülő adatok a rendszer működésének biztosítása szempontjából indokolt időtartamig kerülnek tárolásra a rendszerben. Az adatkezelő biztosítja, hogy ezen automatikusan rögzített adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal nem kapcsolhatók össze. Ha a felhasználó az adatkezelési hozzájárulását visszavonja, úgy ezt követően a technikai adatokról a személye nem lesz beazonosítható.

11.) Rendelkezés személyes adatokkal

A személyes adatokban bekövetkezett változás, vagy a személyes adatok iránti törlési igény e-mail-ben kérhető. A személyes adat törlése, vagy módosítása után a korábbi adatok nem állíthatók helyre. A személyes adat törlési igény akkor teljesíthető, ha arra az adatkezelés eredeti céljaival összefüggésben már nincsen szükség.

12.) Adatfeldolgozás

Béres Károlyné egyéni vállalkozó az általa kezelt személyes adatokat maga dolgozza fel, külső adatfeldolgozót nem vesz igénybe.

13.) Adattovábbítási lehetőség

Jogszabály, vagy jogerős hatósági kötelezettség alapján az adatkezelő köteles az illetékes hatóságnak továbbítani a személyes adatokat. Az ebből származó következmények miatt az adatkezelő nem tehető felelőssé. Adatkezelő az adatokat külföldre nem továbbítja. Az adatokat kizárólag az adatkezelő és annak munkatársai jogosultak megismerni, az adatokat nem teszik közzé, harmadik személyek számára nem adják ki. Kivételt képez ez utóbbi alól a követelés érvényesítése céljából szükséges adatkiadás jogi képviselő vagy követelés kezelőknek, hatóságnak, valamint kiszállítás igénylése esetén a futárcégeknek  kiadott, a kiszállítás sikeressége érdekében feltétlenül szükséges adatok: név, cím, telefon, e-mail cím. 

Az adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, továbbított személyes adatok körét. Az adatkezelő a felelősségi körébe tartozó adatkezelésekről nyilvántartást vezet.

14.) Jogérvényesítési lehetőségek

Az érintett az adatkezelés ellen írásban tiltakozhat az adatkezelőnél. Az adatkezelő erre 15 napon belül választ ad. Megalapozottság esetén az adatkezelést megszünteti, az érintett adatát zárolja és a tiltakozás ellen tett intézkedésekről tájékoztatja az érintettet.

Az érintett jogainak megsértése esetén, valamint a 2011. évi CXII. törvény 21.§-ában meghatározott esetekben az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat, amely soron kívül jár el. A per elbírálása az érintett lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható. Az érintett adatvédelmi jogaik érvényesítése érdekében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.) fordulhat. Az érintettek adatvédelmi jogainak szabályait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény tartalmazza.